Saturday 19 August 2017

Belajar forex secara percuma


Belajar Forex Percuma Ada di lingkaran kamu yang mungkin tertanya-tanya apa itu Forex FOR-EX sebenarnya adalah nama singkatan untuk For eign Ex change. Asing. Pertukaran Pertukaran. Jadi pendek kata, Forex, iaitu Devisa Pertukaran Asing. Apa yang ditukar Jawapannya adalah matawang. Jadi Forex gol Pertukaran Matawang Asing. Kenapa kita ada aktiviti mata matawang asing Untuk menjawab soalan ini agak mudah. Bayangkan lah kita ada sebuah syarikat menjual kain batik di indonesia. Pada satu hari, kedai kita dikunjungi oleh barang dari negara Jepun dan mereka ingin membeli kain batik dari kedai kita. Setelah memilih kain batik yang mereka suka, mereka semestinya harus membayar kita duit. Saudara mahukah anda, sebagai taukeh kedai batik ini menerima wang jepara (juga dikenali sebagai jepang jepang) karena bayaran untuk kain batik kamu Tentu la tidak. Ini adalah kerana sekiranya kita menerima wang jepara (jepang jepang), kita tidak bisa menggunakan wang jepara itu untuk membeli-belah di kedai-kedai di indonesia, bahkan untuk bayar secawan teh tarik pun wang jepang itu akan kena ditolak oleh mamak kedai. Wang Jepun hanya diterima di Jepun. Disini, kalau mahu bayar, mestilah pakai Ringgit. Jadi, wang Jepun itu tidak ada gunanya di indonesia. Oleh itu, jika sesuai Jepun itu ingin membeli kain batik dari kedai kita, tergantung Jepun itu harusla pergi ke bank dan menukar wang Jepun itu ke ringgit malaysia. Selepas itu, barulah dia boleh beli kain batik kita dengan bayar kita dalam wang ringgit. Dengan cerita mudah kain batik tadi, sekarang, cuba kita seru skenario berikut. Dalam setiap hari dan setiap saat, ada berjuta-juta aktiviti jual beli antara negara kita dengan pelanggan dari negara asing. Oleh itu, dalam setiap hari ada berjuta-juta mata wang asing ditukar untuk mata wang Ringgit Malaysia bisa mereka bisa membeli barang Malaysia. Aktiviti negara kita membeli barang kita dinamakan akitiviti IMPOR. Kalau orang di Amerika Syarikat ingin membeli barang Malaysia, mereka bilang ingin mengimport barang Malaysia. Dan setiap kali mereka mengimport barang kita, mereka harus menukar wang mereka (yang di panggil American Dollar) ke Ringgit Malaysia agar mereka bisa bayar kita. Sebaliknya, jika kita membeli (impor) barangan dari Amerika Syarikat, kita juga harus menukar wang kita (Ringgit Malaysia) kepada American Dollar untuk membayar orang Amerika. Jadi kesimpulannya begini. Pertukaran Matawang Asing (bersama dengan Forex) adalah hasil dari mata uang dari satu negara ke negara yang lain dan yang terjadi di impor. Dan impor (Eksport) antara negara-negara asing di seluruh dunia. Setelah memahami dari mana asalnya mengapa kita harus menukar matawang, timbul pula soalan kedua. Saya tidak membeli dari negara Amerika atau sebarang negara asing. Macam mana saya bisa berurusniaga atau pribadi saya dalam Forex Jawapannya senang saja. Istilah kita sebagai seorang individu tidak menjual beli barangan dengan negara asing, kita masih bisa saling percaya diri dalam urusniaga Forex. Caranya diminta CFD. CFD Kontrak Kontrak untuk Selisih. Saya akan menjelaskan dengan lebih lanjut lagi apa maksudnya CFD di posting yang seterusnya. Untuk hari ini, adalah mencukupi untuk anda sekiranya bisa menghayati fakta bahawa. Forex trading berpunca much akitiviti jual beli (impor dan Eksport) antara negara-negara asing. Pada postingan seterusnya, saya akan menjelaskan apa maksudnya CFD dan bagaimana kita sebagai seorang individu dapat saling percaya diri dalam trading forex dengan menggunakan konsep CFD. Sekian, Salam Sejahtera. Salam sejahtera saya ucapkan kepada kamu yang sedang membaca blog ini. Saya memulakan blog ini dengan tujuan untuk berkongsi pengetahuan saya mengenai dunia forex dan menjadi harapan saya bahawa blog ini dapat membantu anda dalam misi anda untuk mendapatkan lebih banyak mengenai dunia forex dan strategi-strategi yang mampu mendatangkan pulangan yang stabil dan lumayan. Saya juga suka bahawa blog forex yang ditulis dalam bahasa Melayu agak kurang di internet dan oleh itu saya akan cuba untuk menambah koleksi blog forex dalam Bahasa Melayu. Saya masih ingat pada suatu saat di mana saya baru menceburi dalam bidang forex trading ini. Saya telah membelanjakan banyak wang dan masa untuk membaca dan mengikuti krusus-krusus forex. Penjelasannya, saya berpendapat bahawa krusus-krusus terbit buku-buku forex di pasaran is terlalu mahal dan bukan semuanya mendatangkan faedah. Sebagai contoh, saya telah banyak memperbaharui masa untuk mengetahui pelbagai jenis indikator seperti MACD, Stochastic dan lain - lain. Tapi akhirnya, saya penjangkau semua keuntungan yang saya perolehi dari forex trading saya yang baru tidak strategis. Saya bukan pilihan bahawa indikator-indikator itu tidak berguna. Mungkin untuk orang lain, dia sangat berguna. Tapi bagi saya, rasa lah banyak masa yang bisa saya jimatkan sekiranya saya tahu bahawa indikator ini bukan jawapan untuk rahsia trading. Terlebih dulu, saya ingin menjelaskan bahawa saya TIDAK memiliki sebarang rahsia forex trading. Strategi saya adalah berdasarkan logik Bukan sebarang rahsia atau magic. Ada banyak halaman web dan trader yang terjamin seperti RM 10.000,00 sehari jika anda membeli dan menggunakan strategi mereka. Untuk saya, saya tidak mahu mengambil risiko ini kerana bunyinya macam skim cepat kaya saja. Saya lebih rela masuk logik di sebalik trading dan saya lebih mempercayai strategi trading yang berdasarkan sentiment dan psikologi pasaran. Lebih masuk akal bukan Kuba kita fikir dengan lebih mendalam. Forex Trading dilaksanakan di pasar Tokyo, Eropa, London dan AS. Di setiap pasaran itu ada satu ciri yang sama iaitu setiap pasar forex adalah terdiri dari trader. Maksudnya, setiap pasaran adalah terdiri dari manusia. Sama ada harga naik atau turun tergantung pada interaksi antara manusia-manusia (pedagang). Kalau pada masa yang tertentu sudah lebih banyak pembeli (pembeli) dari penjual (penjual), maka harga akan naik. Oleh kerana itu, sebarang strategi forex yang kita gunakan untuk trading harusla mampu untuk mengambil kira dan mengukur apa yang sedang berlaku dengan para trader tersebut. Untuk memudahkan cerita saya,. Pasaran forex terdiri dari dua kelompok manusia. Satu yang ingin membeli. (Kita namakan kelompok ini Lembu Jantan) (The Bulls dalam Bahasa Inggeris) Satu lagi yang ingin menjual. (Kita namakan kelompok ini Beruang) Dan pada setiap masa, kelompok Bulls dan kelompok Bears sentiasa berperang untuk menentukan bahawa siapa yang lebih bertenaga. Sekiranya Bulls menang, harga akan ditanduk naik. Sekiranya Bears menang, harga akan dihantam turun. Jadi, sekiranya kita ingin hasil untung dari pasaran forex, strategi yang kita gunakan mestilah mampu mengukur dan memberi petunjuk kepada kita bahawa siapa antara Bulls dan Bears yang memiliki peluang yang lebih besar untuk menang. Sekiranya strategi kita memnunjukan bahawa Bulls memiliki peluang yang lebih besar untuk menang, maka kita mestilah masuk kumpulan Bulls dan harga naik untuk naik. Sekiranya Strategi kita menunjukkan bahawa Beruang memiliki peluang yang lebih besar untuk menang, maka kita harus menghitung kumpulan Beras dan menjual harga untuk turun. Dengan cerita ini, sekarang anda akan lebih jelas dan memahami hal-hal bagi kita yang sudah terjerat kita pasti meraih keuntungan dari pasar forex. Ok la saudara dan saudari sekalian, saya berhenti di sini dulu. Saya akan berkongsi lebih maklumat lagi pada posting lanjutan. Pakej Forex Percuma Mahukah anda jika saya menanamkan satu pakej forex yang lengkap secara percuma tanpa anda harus keluarkan wang untuk membeli pakej ini Jika YA, teruskan kandungan blog ini untuk mendapatkan pakej forex percuma in I Jika anda seorang yang baru ingin menceburi bidang forex, cari tool, software, pakej, ebook, indikator, expert advisor dan lain lain, tidak mahu mengeluarkan uang ekstra untuk membeli ebook forex dan pelbagai lagi, disini sesuai dengan keinginan anda pakej lengkap forex Ni. Pakej PFP yang saya anggap dalam bentuk FULL VERSION dimana ianya bukan trial. Saya tidak seperti mana individu yang memberikan satu pakej nanti buat anda membuat belian produk lain. Ini bukan daftar bangunan. Saya tidak meminta email anda untuk tujuan promosi benda lain dan lain . Saya seorang trader penuh waktu selama lebih 5 tahun dalam bidang forex semenjak tahun 2008 dimana akaun mini dan standar mulai populer mengenalkan kepada ramai. Dalam tempoh 5 tahun ini saya sendiasa mengkaji dan ilmu ilmu forex dan trading forex penuh waktu untuk memastikan saya forex Kekal untuk memastikan saya dapat menikmati hasil yang memberangsangkan dan terus terang saya katakan, selama saya berkecimpung dalam bidang forex, saya tidak pernah lagi bekerja dengan mana mana kompeni atau syarikat. Duit hasil forex adalah kunci sukses saya saat ini, saya jadi seorang trader penuh waktu. Saya memilih untuk menjadi trader penuh waktu kerana saya boleh memiliki masa terluang dengan keluarga dan untuk hobi saya. Terus terang saya katakan duit forex Yang saya bisa lebih banyak dari jumlah gaji yang saya dapat semasa saya masih bekerja dengan kompeni. FOREX tidak akan membuat anda seorang yang kaya atau jutawan sekelip mata (jika modal kecil) bisa menambah pendapatan sedia ada, mungkin lebih banyak dari gaji sedia ada. Forex lebih mudah (saya kira) dan bisa melihat hasil mulai dari hari pertama melakukan trading live (Trading dengan akaun sebenar).Malah forex juga bisa dilakukan secara part time dimana ianya bebas dilakukan pada waktu selepas bekerja (berikut waktu aktif) Ini lebih mudah kerana kini (tidak seperti semasa saya awal trading forex) semua individu boleh membuka akaun forex sebenar dengan Modal serendah USD1 RM3.70 (saya kira lebih baik kiranya anda di sini dengan modal USD10) Dengan broker pilihan semenjak saya memulakan trading, saya kira broker yang saya rekomenkan kepada anda adalah broker yang terbaik bagi saya, ini kerana bukan sahaja mudah malah: - pilihan Untuk Membuka Islamic ACCOUNT (tidak ada swap, no hedging) Mudah Untuk Urusan Deposit Dan Withdrawal (hanya mengunakan IB di Malaysia) Ba Nyak Jenis Pilihan Akaun trading (Mini, Standard dengan pilihan leverage 1: 100 dan banyak lagi) Selamat Datang Bonus Yang diberikan 30 (jika anda mendepositkan modal USD100 anda dapat bonus USD30 dan jika di campur modal anda lebih besar iaitu USD130, ini berarti trading dengan Banyak yang lebih besar lagi peluang menghasilkan keuntungan yang lebih besar) Kontes Pertandingan yang menawarkan hadiah terbaik bagi trader yang mendeposit USD1500 dalam akaun trading mereka. (Boleh Rujuk Official Website untuk Maklumat penuh) Malah lebih banyak kelebihan yang anda bisa dengan memilih broker INSTAFOREX yang saya rekomenkan kepada andaA pa yang saya akan sampaikan kepada anda Disini saya akan sampaikan kepada anda satu pakej lengkap PFP dimana ianya mengandungi Panduan Dasar Belajar forex Advance Dan teknik teknik forex Expert Advisor (Robot trading otomatis) Template Dan Indikator Manual Forex Cara Install Template, Indikator, Robot Dan Cara Mengunakannya Jadual Trading forex Waktu Malaysia Yang Sesuai Bonus Ebook Untuk Anda Mengapa Saya Berikan Secara Percuma Saya ingin berkongsi kepada anda ilmu ilmu Forex yang saya ada dan tidak mahu menjualkan kepada sesiapa pun. Walaupun saya boleh pilih untuk menjualkannya, saya tidak mahu. Saya tidak mahu semua yang baru dalam bidang forex atau yang ingin menceburi bidang forex, mengeluarkan modal ekstra hanya semata mata untuk membeli ebook, Software dan lain lain, sepertimana yang saya buat satu masa Dulu Lebih baik jika anda menggunakan duit (yang kiranya untuk membeli ebook dan lain-lain) dijadikan modal tambahan untuk akaun forex anda atau mengunakan duit itu untuk beli harian Bagaimana Untuk Hasilnya Secara Percuma Apa yang perlu dilakukan untuk mendapatkan pakej PFP ini adalah dengan Daftar Akaun Instaforex Mengikut panduan yang anda butuhkan anda perlu untuk mendaftar akaun baru mengikuti panduan yang disediakan. Kemudian Depositkan sedikit modal ke dalam akaun instaforex yang anda ikuti mengikuti panduan dan kemudian buat pengesahan dengan maklumat yang saya inginkan, kemudian dalam tempoh 1jam - 24jam saya akan hantar pakej PFP Ini kepada anda melalui email. Sebarang Pertanyaan Bolehlah Email Saya di Zulfizangmail Jika anda tidak dapat menekan butang pengesahan anda bolehlah hantarkan maklumat yang saya perlukan kepada email saya dengan cara berikut Tajuk Email. Saya Mahu Pakej PFP ini Nama: Email. (Pastikan email yang betul saya bisa hantar pakej ke email anda) Tidak ada Akaun Forex. (Yang anda dapat setelah mendaftar mengikuti panduan yang disediakan) Dan Hantarkan kepada saya melalui email. ZulfizangmailKelas Belajar Forex Pertama kali saya ingin mengucapkan tahniah kepada anda kerana ingin belajar forex. Di sini anda akan diajar secara ilmiah cara dan bagaimana untuk berusniaga di dalam forex. Tip-tip sekiranya anda ingin mengikuti mana-mana kelas atau kursus forex bayar. 1) Jangan pernah hadiri kelas atau kursus yang diadakan pada hari sabtu atau ahad kerana pada hari ini tiada pergerakan pada pasar dan kebanyakkan trader tidak layak untuk diperdagangkan selepas menghadirinya kerana mereka hanya belajar teori shj dan tidak bisa buat praktikal. Tambahan jika pelatih itu betul-betul faham akan dunia forex, maka mereka sepatutnya berani mengajar pada hari pasar bergerak. 2) Pilih background trainer itu sendiri. Forex terlalu teknikal dan penuh di kalangan mereka yang memiliki kelayakkan teknikal yang kukuh kerana kebanyakkan pelatih hanya mengambil kesempatan di atas trader-trader baru yang tidak mengerti hukum-hakam forex. 3) Sebelum belajar, tanya terlebih dahulu pada trainer tersebut samada dia ada cara meletak stop loss atau tidak. Perlu diketahui kerana ramai t raders rugi kerana tidak mengerti cara-cara untuk menahan stop loss atau cara membuat pengiraan stop loss itu sendiri. 4) Cari trainer yg mampu mengajarkan jika berlaku market reverse. Kita masih membuat keuntungan dan ini adalah ultimate dalam dunia forex kerana kebanyakkan teknik tidak menepati ciri-ciri ini. Cara beli platform MT4 dan pilih broker anda harus memilih broker broker forex dan download lah apa yang menyala sebagai platform. Berikut banyak broker di dunia ini seperti Instaforex, Interbankfx, Liteforex, FXDD, FXCM dan bermacam-macam broker. Di sini saya syorkan anda menggunakan broker Instaforex yang berdaftar di Rusia dan download platform Metatrader4 seperti di bawah. Buka Akaun Demo demo Akaun ini tiada bezanya dengan akaun hidup kerana anda tidak akan terdedah dengan resiko anda tidak memasukkan deposit dalam akaun ini. Bila anda membuka demo akaun, anda siap dengan jumlah wang maya sebagai deposit anda. Download Trading Platform untuk menginstal terminal trading Instaforex Platform atau Downlo ad dan install terminal trading liteforex. Bila anda menggunakan terminal ini untuk pertama kalinya, anda dikehendaki untuk mengisi borang pendaftaran untuk membuka akaun demo tersebut. Sila isi dengan data peribadi dan pilih saiz leverage dan jumlah untuk deposit maya anda dan tekan NEXT. Selepas itu anda dikehendaki untuk memilih server trading dari senarai server. Anda dikehendaki memilih server dengan alamat SIG-Demo dan tekan NEXT jadi keluar FINISH. Setompi, sila klik WINDOW NEW WINDOW. Di sini anda harus memilih pasangan untuk anda trading. Saya syorkan anda memilih pasangan GBPUSD. Ini cukup anda hanya menjual dan membeli 2 jenis mata uang iaiut Pounds dan Dollars sahaja. Sila klik CHARTS CANDLESTIKS. Selepas itu anda akan melihat grafchart anda seperti di bawah. Graf ini dipanggil Candlestick Chart. Ada juga graf yang berbentuk Garis Bagan atau Bar Chart. Sila klik M5 setiap kali candle bergerak selama 5 menit sebelum bertukar dengan candle yang baru atau M30 setiap satu lilin lilin masa 30 minit sebelum bertukar dengan candle yang baru. Sila klik di bahagian Template iaitu lambang di sebelahnya Jam (Periode) untuk mendapatkan template yang telah anda instalkan. InsfaForex adalah Broker Forex yang berdaftar: Badan pengatur Rusia - Layanan Pasar Keuangan Federal (nomor lisensi pada bisnis Broker, Dealing and Depositary adalah: 077-11737-100000 077-11739-01000.077-11741-001000) adalah analog dari American NFA (National Futures Association), British FSA (Otoritas Jasa Keuangan) dan Siprus CYSEC (Cyprus Securities). Saat ini semua Pialang Rusia yang memberikan akses on-line ke pasar saham, diwajibkan untuk mendapatkan sertifikasi dan standar, yang dikembangkan oleh Federal Financial Markets Service. Otoritas Federal Financial Markets Service secara resmi ditetapkan dalam hukum pasar keuangan Federasi Rusia. Ambil Post BUY atau SELL Sebelum mengambil posting BUY atau SELL, anda harus terlebih dahulu melihat pergerakan candle di mana jika candle bergerak ke atas ini silahkan UPTREND dan posisi yang perlu diambil BUY kerana kita perlu BUY pada harga yg terendah dan sudah harga sudah Naik, maka kita sudah memiliki keuntungan untuk dijual (CLOSE POSITION) MUDAH, jika candle turun ke bawah, ini akan menjadi DOWNTREND dan kita SELL di harga tertinggi dan beli (CLOSE POSITION) balik pada harga yang lebih murah. Kerana itu di dalam urusniaga forex, trend naik pun boleh buat untung dan trend turun pun boleh buat untung. Di bagi posisi kiri bawah, anda akan bisa melihat Balance duit maya anda contohnya 5000 cara USD5000. Jika anda klik pada ACCOUNT SEJARAH. Maka anda akan melihat urusniaga yang telah anda bangun sebelum ini. Sila klik di TRADE untuk kembali kpd balance anda. Jika ruangan ini tiada di paparan anda, sila klik di TERMINAL iaitu sebelah kanan gambar BINTANG di atas. Sila klik di NEW ORDER dan anda boleh memilih BUY atau SELL berdasarkan harga harga pada candle. Langkah 1. Klik di sini untuk BUKA AKAUN di InstaForex. Akaun type sila tick Standar Untuk leverage sila isikan 1: 1000 dan centang pada swap gratis. Untuk bahagian kode affialiate boleh diisikan dengan huruf LNN. Cara Deposito di InstaForex Langkah 1. Sila klik di sini Anda boleh memilih untuk membuat dana deposit terus ke Instaforex di Rusia atau terus menghubungi salah satu Transfer lokal di Malaysia seperti di bawah. Perlu diingatkan bahawa, tugas Local Transfer adalah sebagai admin yang telah dilantik oleh Instaforex untuk memudahkan urusan deposit dan. Kantor Admin Instaforex di Kelantan Maybank. 5531-0441-0967 8211 Teknologi Umum Waja Timur. 4895-3031-05 8211 Suhainizam Ismail CIMB Bank. 0305-0000-2891-01 8211 Suhainizam Ismail Yahoo messenger. Nizamac79 Phone: 013-9865542 atau 09-7603250 atau 09-7603251 Langkah susulan: Bagi mempercepatkan proses melakukan transfer dana (deposit). Anda harus memiliki bentuk seperti di atas dengan memaklumkan atau smskan butiran seperti berikut: 1. Jumlah Yang Ingin Di depositkan. (Cthnya: Deposito RM370) 2. Tidak ada Akaun Trading Anda. (Cthnya: 113211) 3. Nama Penuh Anda 4. Nama Bank, Tarikh dan Masa transfer dana di buat. (Cthnya: Deposit RM370, 113211, Azlan Ahmad, Maybank, 170709, jam 8:45 am) Kebiasaanya dalam masa 5 minit sampai 30 minit akaun anda sudah bisa di jual. Selama 24 jam kerja setelah aplikasi terisi, informasinya akan diperiksa oleh Bagian Pengisian Bonus, setelah prosedur ini selesai, Bonus Tetap akan dikreditkan ke akun trading dan dapat digunakan untuk trading. Bonus Selamat Datang 25 dikreditkan ke akun trading Anda secara otomatis. Cara PengeluaranWithdraw Fund di InstaForex Langkah 1. Sila klik di sini atau terus kontak salah satu dari Transfer lokal di Malaysia (exchanger) seperti di bawah. Yahoo messenger: nizamac79 Telepon. 013-9865542 atau 09-7603250 atau 09-7603251 Langkah susulan: Untuk mempercepatkan proses produksi, anda hanya perlu kontak dan follow up dengan smskan maklumatatas anda seperti berikut. 1. Jumlah Yang Ingin Dikeluarkan. (Cthnya: Withdraw USD1000) 2. Tidak ada Akaun Trading Anda. (Contohnya: 113211) 3. Kata sandi telepon: 531xxx 4. Nama Penuh Anda 5. Tidak Akaun Bank Anda (samada Maybank, CIMB dll) (Cthnya: Withdraw USD1000, 113211, PP: 531XXX, Azlan Ahmad, Akaun Maybank: 6789-1234 -1234) Paling cepat ia mengambil masa 5 minit dan kebiasaanya lancar hanya mengambil masa tak sampai 1 jam ke akaun bank anda. Langkah 1. Klik di sini untuk BUKA AKAUN di Liteforex.

No comments:

Post a Comment